Pages

Le Tan Daily Face Sheer Tint SPF 30+ Review (NL)

Het is niet alleen als je naar het strand gaat nodig om een gezichtscrème met medium high SPF te gebruiken, en het hoeft ook niet per se alleen zomer te zijn om je te beschermen tegen de zon.

UV straling wordt ook gereflecteerd door bijvoorbeeld sneeuw en water en kan de kans op huidbeschadiging vergroten.

Of het nu winter of zomer is, zonnebrandcrème is belangrijk omdat huidbeschadiging zelfs op een bewolkte of mistige dag mogelijk is. 


 Ik gebruik altijd producten met SPF voor lichaam en gezicht, desalniettemin heb ik dit product een tijdje terug besteld zodat ik het kan meenemen naar Barcelona. Daar zal ik uiteraard veel dagen in de zon doorbrengen. Ik heb het al meerdere malen gebruikt en ik ben er dol op! Omdat ik werk als beautician krijg ik vaak de vraag welke producten ik gebruik, daarom denk ik dat deze review heel nuttig zal zijn voor velen!

Le Tan Daily Face Sheer Tint SPF 30+ wordt gemaakt in Australië, waar het een bekend en vertrouwd merk is op het gebied van zonbescherming producten! Nu snap ik ook zelf waarom iedereen die dit product gebruikt het geweldig vindt. Tot nu toe ben ik blij met alles dat ik van Le Tan heb gebruikt, ze hebben bijvoorbeeld de beste exfoliërende handschoenen die ik ooit heb gebruikt, maar dat zal ik meer bespreken in een andere post binnenkort :)


 Le Tan Daily Face Sheer Tint SPF 30+ zit in een tube van 75 ml en is een multifunctioneel product (3-in-1); vochtinbrenger, zonnebrandcrème en teint. Multifunctionele producten zijn erg nuttig voor mij, het scheelt je veel tijd en er zitten veel voordelen in slechts één tube, dat is toch mooi?

Le Tan Daily Face Sheer Tint SPF 30+ is specifiek voor het gezicht en de nek geformuleerd, maar ik kan je adviseren om het ook voor je decolleté te gebruiken. De huid daar is net zo gevoelig als je gezicht en verbrandt makkelijk.
Dit product is tinted moisturiser met SPF 30+, en biedt ook dubbele bescherming tegen de zon, namelijk tegen UVA en UVA. Dit is belangrijk omdat de UVA stralen de huid sneller laten verouderen, en de UVB stralen laten je verbranden en veroorzaken diepe huidbeschadigingen. Controleer altijd of je zonnebrandcrème voor je gezicht zowel tegen UVA als UVB bescherming biedt, het zal je verbazen hoeveel crèmes niet deze dubbele bescherming hebben!

De crème heeft een mooie samenstelling, is water based, geen parfum, geen parabenen, geen oliën, geen mineraal olie en is non-comedogeen. Dit product is dermatologisch getest en geschikt voor alle huidtypen, ook de gevoelige huid.

                                                          Ooeps, een beetje teveel :))


 De crème heeft een vrij dikke structuur maar is ook zacht, bijna als een soort mousse en is makkelijk aan te brengen. Het heeft ook een sheer teint, dit lijkt vrij donker als het nog in de tube zit, maar zodra je het blend of op de huid smeert, wordt het meer subtiel. Het heeft een matte super light finish.

Le Tan Daily Face Sheer Tint SPF 30+ is niet een foundation of een BB/CC cream, het is een gezicht zonnebrandcrème met een sheer tint en een hele lichte dekking. Maar je kan het ook aanbrengen als een primer onder je concealer of foundation. De lichte dekking effent je huidskleur maar dekt niet donkere cirkels. Je kan een beter idee krijgen van hoe het dekt als je kijkt naar hoe het eruit ziet als het over mijn tattoo heen zit, het was nog niet eens volledig blended.


 Voor een tinted moisturiser met SPF is dit alleen al een fantastisch product vanwege hoe het aanvoelt op je huid: zijdezacht, niet plakkerig of vettig en zo licht als een veertje. Nadat je het op je huid hebt aangebracht ziet je huid er nog gewoon natuurlijk uit en voelt het naakt.

 Meestal als ik een gezichtscrème met een SPF hoger dan 15 gebruik, dan verstopt het mijn poriën en ziet mijn teint er dof uit met poriën die wijd open staan. Sinds ik dit product heb gebruik ik het dagelijks, zelfs als ik geen makeup op heb en ik heb geen enkele keer irritaties of verstopte poriën hierdoor gekregen.
Ik denk dat dit een unisex product is, het kan door zowel mannen als vrouwen gebruikt worden omdat het gebruik ervan je huid er niet meteen laat uitzien alsof je een laag makeup op hebt. Het heeft een mooie matte finish en beschermt tegen huidbeschadiging, huidveroudering en voorkomt sproeten.

 Dit product bevat geen Zinx Oxide maar heeft andere actieve ingrediënten: Octocryleen (beschermd tegen DNA beschadiging), Oxybenzon (absorbeert en stabiliseert ultraviolet licht) en Fenylbenzimidazool sulfonzuur (beschermt tegen UVB). Als je allergisch bent voor een van de ingrediënten dan kan je dit product beter niet gebruiken, het is sowieso altijd beter om eerst een product op een klein stukje huid te testen.

Voordat je het gebruikt, lees dan altijd eerst de gebruiksaanwijzing! Vermijd contact met je ogen en gebruik dit product op kinderen jonger dan 6 maanden.

Ik vind dit product een verborgen parel, ik ben heel blij dat ik het nu ook in Nederland heb gevonden bij Beach-shop.nl, en het is niet eens zo duur: 13,90 euro voor 75 ml.

Uit persoonlijke ervaring, beoordeel ik dit product met 5 sterren en ik zou het zeker aan eenieder aanraden!

Wat is jouw favoriete gezicht zonnebrandcrème tot dusverre? Zou je overwegen om ook Le Tan Daily Face Sheer Tint SPF 30+ te proberen?

Als je deze post leuk vond share het dan via social media met je vrienden!


***********
Ik ben in geen enkele manier verbonden aan of werk samen met Le Tan producten of Beach-shop.nl

No comments:

Post a Comment